Profiteer van spectaculaire Kortingen tot 50%!
Wat is je vraag ?
Verzending & bezorging
Service & contact
Veilig online winkelen
Veel gestelde vragen
Welke betaalmethoden worden geaccepteerd?
iDeal
iDeal is gebaseerd op internetbankieren. Dit is beschikbaar wanneer je rekeninghouder bent bij een Nederlandse bank. Dit betekent dat je kan afrekenen in je vertrouwde betaalomgeving, op basis van de specifieke beveiligingsmethodes van je bank. Je gebruikt bij de betaling dezelfde hulpmiddelen als bij een betaling via internetbankieren (bijvoorbeeld Random Reader bij Rabobank, SMS-Tan bij ING en e.dentifier bij ABN AMRO). De betaling wordt direct ten laste van de betaalrekening uitgevoerd. In dat opzicht lijkt het op een pin-betaling. Wanneer je met iDeal betaalt, krijgen wij je betaling direct binnen.
Hoe werkt iDeal?
Je plaatst een bestelling bij Medpets.nl. Bij het afrekenen van de bestelling kun je aangeven dat je met iDeal wilt betalen. Klik op de iDeal-betaalknop en selecteer je bank. Vervolgens wordt je doorgeleid naar je eigen bank waar de betaalopdracht voor je klaar staat. Je wordt door je bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van je betaalrekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat de bestelling is betaald.
Creditcard (MasterCard, Visa, American Express)
Met een creditcard kun je aankopen doen waarbij het verschuldigde bedrag niet direct van je rekening wordt afgeschreven, maar waarvoor de creditcardmaatschappij je periodiek een rekening stuurt. Betalingen met creditcard ontvangen wij direct, waardoor wij je bestelling ook meteen verder kunnen verwerken.
Om het betalingsproces veiliger te maken, gebruiken MasterCard, Visa en American Express 3D Secure technologie. Dit is een systeem waarbij de creditcardhouder wordt geïdentificeerd door middel van een extra beveiligingscode. Voor MasterCard is dit “MasterCard SecureCode”, voor Visa “Verified by Visa” en voor American Express “American Express SafeKey”.
Met een Medpets account heb je de mogelijkheid om je creditcardgegevens op te slaan. Bij een volgende bestellingen hoef je deze niet meer opnieuw in te voeren. Deze gegevens worden veilig opgeslagen en kunnen worden gebruikt / gewijzigd bij het plaatsen van de volgende bestelling.
Zelf overboeken
Indien je wilt betalen d.m.v. zelf overboeken, vermeld dan in de omschrijving van de betaling uitsluitend de gegeven transactiecode. Dit is van cruciaal belang om je bestelling en betaling aan elkaar te kunnen koppelen. Controleer goed of je de transactiecode correct hebt overgenomen, anders wordt je betaling door ons systeem niet herkend en kan je bestelling niet verzonden worden. Indien je hierover vragen hebt neem dan contact op met onze klantenservice.
Achteraf betalen met Riverty
Kies je voor achteraf betalen via Riverty? Dan hoef je jouw bestelling niet meteen op het moment van bestellen te betalen. Wij versturen het product ook als je nog niet betaald hebt. Op het moment dat jouw bestelling door ons is verzonden, ontvang je van Riverty een e-mail met daarin de factuur (en betaalgegevens). Wanneer je kiest voor de betaalmethode Riverty dienen het factuuradres en bezorgadres hetzelfde te zijn. Riverty is het bedrijf dat onze achterafbetalingen verwerkt. Vervolgens heb je 14 dagen de tijd deze factuur te betalen. Voor het gebruik van deze betaalmogelijkheid wordt per bestelling €1,50 extra in rekening gebracht.
Let op: de betaalmethode Riverty is niet beschikbaar voor bestellingen met een waarde hoger dan 200 euro.
Is je bestelling vertraagd door het niet op voorraad zijn van een gekozen product? Let er dan op dat de rekening van Riverty 30 dagen na de besteldatum alsnog geactiveerd wordt.
PayPal
PayPal is een veilige en eenvoudige manier om online (internationale) betalingen uit te voeren. Bij PayPal open je een digitale betaalrekening waarop je geld kunt storten. Op het moment dat je online een betaling wilt voldoen, kun je met je e-mailadres inloggen in je PayPal-account en het bedrag overmaken.
Kan ik ook een bestelling plaatsen per telefoon of e-mail?
Helaas is het niet mogelijk om een bestelling te plaatsen via de e-mail of telefoon.
Hoe kan ik mijn accountgegevens wijzigen?
Binnen jouw account kan jeonder het kopje Mijn Gegevens eenvoudig uw naam, e-mailadres, factuuradres en wachtwoord wijzigen.
Verder is het binnen jouw Medpets.nl account mogelijk om:
– Je lopende bestellingen te volgen
– Je ordergeschiedenis in te zien
– Eenvoudig herhaalbestellingen te plaatsen
– Gemakkelijk zelf een retouraanvraag aan te maken
– Een huisdierpaspoort aan te maken
Mijn product is beschadigd. Wat moet ik nu doen?
Indien er bij de levering een fout door ons is gemaakt, (bijvoorbeeld een onvolledige, onjuiste of beschadigde levering) dan raden we u aan onze klantendienst direct te contacteren en te vragen om een retourlabel. Deze kunnen wij u vervolgens per e-mail toezenden. Zonder etiket wordt uw pakket niet door het DHL pakketpunt als retourzending geaccepteerd. U kunt uw pakket met etiket inleveren bij een DHL servicepunt naar keuze.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten binnen Nederland bedragen € 3,95 inclusief BTW.
Hoe retourneer ik een product?
Gratis retourneren
Binnen 30 dagen kun je bestelde producten gratis terugsturen naar Medpets. Indien je voldaan hebt aan de retourvoorwaarden zullen wij het factuurbedrag binnen 14 dagen na ontvangst terugbetalen, of komt het openstaande bedrag te vervallen. Voor meer informatie kun je terecht op de retourpagina.
Ik heb een Medpets account
Via je accountomgeving kun je een product aanmelden voor retour. Vervolgens krijg je instructies, een retourformulier en verzendlabel toegestuurd.
Ik heb als gast besteld
Neem contact op met onze klantenservice om je retour aan te melden. Vervolgens krijg je instructies, een retourformulier en verzendlabel toegestuurd.
Hoe kan ik een bestelling annuleren?
Je kunt je order annuleren zolang deze nog niet naar je verzonden is. Als je je order wilt annuleren kan je contact opnemen met onze klantenservice. Bij annulering van je order wordt het door jouw reeds betaalde bedrag automatisch teruggestort en vervallen eventuele reserveringen. Is de order reeds verzonden dan kun je de producten retourneren met het retourformulier.
Wat zijn de levertijden?
Bestellingen die betaald zijn met iDeal, Creditcard, PayPal, Riverty en op werkdagen of op zondag vóór 21:00 uur zijn afgerond, worden (mits de producten op voorraad zijn) nog dezelfde dag naar je verstuurd. Je pakket wordt daarna de volgende dag bij je thuis of bij een door jou opgegeven pakketshop afgeleverd. Mocht (een gedeelte van) je bestelling niet op voorraad zijn, dan wordt je order over het algemeen binnen twee werkdagen verstuurd. Indien producten een lange(re) levertijd hebben, dan staat dit op de productpagina als zodanig aangegeven en/of wordt je daar per e-mail over geïnformeerd.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
DHL – Pakketpost
DHL biedt je bestelling, indien alle producten voorradig zijn, de volgende dag op het door jou opgegeven afleveradres aan. De levering kan op werkdagen en op zaterdag tussen 08:30 en 18:00 plaatsvinden. Zodra wij het pakket hebben ingepakt ontvang je van Medpets een e-mail met een tijdsindicatie van de levering. Zo hoef je niet onnodig te wachten.
DHL – Same Day Delivery en avondlevering
Bij bestellingen voor 10:30 uur kun je kiezen voor de mogelijkheid same day delivery. Je bestelling wordt dan dezelfde dag tussen 17:00 en 22:00 uur bezorgd. Voor deze verzendoptie betaal je een toeslag van € 2,95.
Ben je niet thuis?
Dan wordt het pakket standaard afgeleverd bij je directe buren. Lukt dit ook niet? Dan wordt het pakket afgegeven bij een DHL-locatie in de buurt. De postbode laat dan een kaartje voor je achter. Met deze code kun je op track & trace zien waar jij je pakket op kunt halen. Het is belangrijk om het pakket binnen één week op te halen bij de DHL-locatie, anders wordt deze teruggestuurd naar de afzender.
Wil je toch je pakket opnieuw thuis laten bezorgen? Je hebt tot 23:59 uur de tijd om dit door te geven. Je kunt kiezen uit verschillende data en tijdvakken. Ook kun je aangeven dat je pakket bezorgd wordt bij een ander DHL punt.
Wat is het retourbeleid?
Conform de zichttermijn van 30 dagen mag je een product in deze periode retourneren. Voorwaarde is wel dat je het product retour stuurt in de onbeschadigde, originele verpakking – indien redelijkerwijs mogelijk – en het product geen sporen van gebruik vertoont. Om te controleren of een kledingstuk, honden/kattentuig, etc. past, mag je het product uit de verpakking halen en naast je huisdier houden. Het product mag, wegens hygiënische redenen, niet in aanraking zijn geweest met je huisdier. Indien wij bij terugkomst constateren dat het product bevlekt, gedragen, haar bevat, vies ruikt of gewassen is, dan kunnen wij kosten in rekening brengen voor de waardevermindering. Als het product onverkoopbaar is (waardevermindering 100 %), dan kun je ervoor kiezen om het product terug te laten sturen. Je betaalt dan wel die verzendkosten. Je kunt er echter ook voor kiezen om de producten niet te laten terug sturen. Het komt dan ten bate van een goed doel (lokaal asiel). Aangezien wij vaak geconfronteerd worden met producten die niet in nieuwstaat worden geretourneerd, moeten wij helaas deze regels hanteren voor het passen en / of terugsturen.